Denníček: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Robotický krúžok
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Bez shrnutí editace
dBez shrnutí editace
 
(63 medziľahlých úprav od 11 ďalších používateľov nie je zobrazených)
Riadok 1: Riadok 1:
''13.9. utorok:'' 
* [[Denníček - september 2019]]
 
* [[Denníček - október 2019]]
Poskladali sme väčšinu modelov, ostal nám len transport zvierat, plameniak a dojací stroj. Chýbal nám jeden sáčok č.7, ale chýbajúce súčiastky sme nahradili našimi vlastnými.
* [[Denníček - november 2019]]
 
* [[Denníček - december 2019]]
''20.9. utorok:''
* [[Denníček - január 2020]]
 
* [[Denníček - február 2020]]
Dostali sme na krúžok stôl, takže sme ponalepovali Dual Locky a dostavali všetky modely. Pozreli sme si video so zadaním úloh a rozmýšľali sme nad zadaniami.
* [[Denníček - marec 2020]]
 
* [[Denníček - apríl 2020]]
''22.9. štvrtok:''
* [[Denníček - október 2020]]
 
* [[Denníček - marec 2022]]
Vytvorili sme si prvú verziu webstránky krúžku. Zapísali sme si prehľadné bodovanie úloh a diskutovali sme nad možným poradím plnenia úloh, ktoré sme si zapísali a nakreslili v obrázku, ktorý ešte prekreslíme, aby vyzeral pekne.
* [[Denníček - máj 2022]]
 
* [[Denníček - jún 2022]]
Skúšali sme ďalekonosné doručovanie koláčov a zostrojili bránku, ktorá ich efektívne zachytí a odrazí do výskumnej a tréningovej oblasti.
* [[Denníček - október 2022]]
 
* [[Denníček - november 2022]]
[[Image:branka_na_kolace.jpg|300px]]
* [[Denníček - december 2022]]
 
* [[Denníček - január 2023]]
Diskutovali sme o problémoch zvierat - o prehriatom Potkanovi a o morskom prasiatku, ktoré zahynulo, lebo sa s ním hralo malé dievčatko bez dozoru rodičov.
* [[Denníček - február 2023]]
 
* [[Dennícek - marec 2023]]
Dohodli sme sa, že na každom krúžku si povieme príbehy o zvieratkách, ktoré sme počuli alebo čítali alebo zažili.
* [[Dennícek - april 2023]]
 
* [[Dennícek - máj 2023]]
''27.9. utorok:''
----
 
Predchádzajúce roky sú v [[Denníček 2016/2017|archíve]].
snazime sa spravit prvych par krokov na zaciatok maximalnej jazdy a zaciname diskutovat o konstrukcii a vzhlade robota <br>
niektorí sa snazia zacat vyskumny projekt. Tiger vyrobil prvú verziu doplnku na prevážanie žraloka, ale zdá sa, že má priveľa stupňov voľnosti. Patrik stavia robota. Krotiteľ hadov poskladal z druhej stavebnice základný model a programoval ho priamo na kocke EV3.
 
[[Image:zralok_prva_verzia.jpg|300px]]
 
''29.9. štvrtok:''
 
Prvá verzia základného robota, ktorý jazdí, je hotová. Je ešte trochu nestabilný, ale keď bude jazdiť veľkými kolesami vpred a zrýchľovať a spomaľovať pomaly, tak by asi bol použiteľný. Má dva motory pre riadenie primontovaných doplnkov. Ešte potrebuje senzory!
Krotiteľ hadov napísal svoje prvé programy v programovacom jazyku EV3 na počítači: robot sa pohyboval vpred až kým neprišiel k domčeku, potom sa otočil a zaklopal na dvere. Tiger poskladal novú verziu ruky na posun žraloka, ktorá by mohla fungovať bez motora, ale ešte treba vymyslieť ako ju namontovať na robota.
 
[[Image:klop_klop.jpg|300px]]
 
[[Image:zralok_druha_verzia.jpg|300px]]
 
[[Image:robot_prva_verzia_1.jpg|300px]]
 
[[Image:robot_prva_verzia_2.jpg|300px]]
 
[[Image:robot_prva_verzia_3.jpg|300px]]
 
Tiger sa naučil programovať vlastné bloky pre EV3 - vytvorili sme blok, ktorý postupne zrýchľuje asi 5 sekúnd z 0 na 75, potom ide dve sekundy rýchlosťou 75 a potom zasa spomaľuje 5 sekúnd zo 75 na 0. Používa pritom premennú rýchlosť a matematický blok (sčítanie a odčítanie), pričom 50-krát za sebou vždy pridá alebo odoberie hodnotu 1.5:
 
[[Image:program_tigrov_zrychlovaci_blok.png|800px]]
 
použitie vlastného bloku:
 
[[Image:program_tigrov_priklad_pouzitia_zrychlovacieho_bloku.png]]
 
Download: [[Media:zrychlenie.zip|zrychlenie.zip]]
 
Nabudúce by sme sa mohli naučiť ako tomuto bloku nastaviť vstupné hodnoty - tak, aby zrýchlil na požadovanú rýchlosť (nie vždy na 75) a aby prešiel požadovanú vzdialenosť (a nie vždy 12 sekúnd).
 
Žralok zostrojil prvú verziu dávkovača krmiva:
 
[[Image:prva_verzia_davkovaca.jpg|300px]]
 
Nezabudnite na nové príbehy o zvieratkách!
 
''4.10. utorok:''
 
Ružový panter rozobral hlavného robota :-D.
 
naštastie :-) sme ho zavčasu zastavili, ale bol dosť šikovný, aby ho znovu poskladal.<br>
Nebránime sa dobrým nápadom a novým myšlienkam, robot zatiaľ nie je dokonalý a určite sa dá zlepšovať, ale treba dať pozor, aby sme sa na tom dohodli ako celý tím. Nezávislá iniciatíva, ktorá pomení výledok niekoľkých hodín práce ostatných, ktorí sa k tomu nemôžu vyjadriť - tomu sa určite chceme vyvarovať!
 
Dnes sa nám podarilo:
 
[[Image:upevnenie_ruky_na_zraloka.jpg|300px]]
 
[[Image:davkovac_so_zarazkou.jpg|300px]]
 
[[Image:davkovac_s_rurou.jpg|300px]]
 
[[Image:prekladanie_zvierat_ver0.jpg|300px]]
 
* zistili sme, že dávkovač krmiva, ktorý Žralok minule poskladal potrebuje zarážku, aby posuvník nevybehol do polohy, kde ho už ozubené koliesko nezachytí - na druhý pokus sme zarážku umiestnili dobre a dávkovač už dávkoval spoľahlivo.
* ale - keďže asi bude namontovaný na robotovi vysoko, vysypané krmivo odskakuje ďaleko z kruhovej oblasti zvieraťa, preto mrož poskladal dávkovaciu rúru, cez ktorú sa krmivo vysype až na zem a neodskakuje
* dotiahli sme mechaniku konštrukcie na transport žraloka - bolo treba vymeniť strany (robot musí ísť kolesami napred cez slepecký plot) a vďaka tomu je rameno uchytené na takom mieste, že stačí otočiť len jedným kolesom a robot sa z neho vyvlečie, zdá sa, že to funguje spoľahlivo. ostáva vytvoriť program - ale to sa musíme najskôr naučiť pohybovať opatrne
* žralok rozrobil prvú verziu nadstavca na vykladanie zvierat na mechanizmus výmeny zvierat...
* naprogramovali sme náš prvý blok so vstupnými parametrami: blok na opatrné rozbiehanie sa, ktorý postupne zvyšuje rýchlosť. Má dva parametre: 1) celkovú vzdialenosť na ktorej má zrýchliť z nulovej až do výslednej rýchlosti a 2) výslednú rýchlosť na ktorú má zrýchliť
* na tento blok by mali nadväzovať blok na pohyb stálou rýchlosťou a opačný blok - ktorý bude postupne spomaľovať.
* celkom na konci sme zistili, že blok má jeden problém - prečítaj si na obrázku dole - nabudúce ho skúsime vyriešiť.
 
[[Image:program_na_zrychlovanie_s_parametrami.png|950px]]
 
Download: [[Media:opatrnost.zip|opatrnost.zip]]
 
* diskutovali sme o tom, že pri zbieraní úrody na poliach kombajnami sa stáva, že kombajn pokosí aj mladú srnku, zajaca, alebo iné zvieratá - rozmýšľali sme nad quadkoptérou, ktorá by letela pred kombajnom a kontrolovala pole pohľadom priamo zhora, prípadne nad ramenom, ktoré by sa počas kosenia vysunulo a plnilo by rovnakú funkciu. Zamýšľali sme sa nad tým, či nejake iné senzory by dokázali zistiť, či sa v poli nachádzajú nejaké zvieratá...
''6.10 stvrtok:''
* Palo tu s nami bol len chvílu )-:
Prijali sme 2 novích žiakov
* do 999/1000 sme dorobili zríchlovanie (-:

Aktuálna revízia z 15:05, 12. máj 2023