Dennícek - marec 2023: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Robotický krúžok
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
dBez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
Riadok 144: Riadok 144:
<youtube>lR_6mNRe4Z4</youtube>
<youtube>lR_6mNRe4Z4</youtube>
</div>
</div>
<div style="background-color: #FFEEFF;">
''31.3.''<br><br>


[[Image:zhrnac_ev3.png]]
[[Image:kvet.jpg|600px]]
 
Michal a Benjamín sa pasovali s riešením robotickej ligy. Najťažšie bolo prísť na to, že udalosť "pressed" nenastáva, ak je tlačidlo už pri štarte programu stlačené.
 
<youtube>THUeOBImPxE</youtube>
 
Nakoniec sa im to ale celkom pekne podarilo, aha: [https://liga.robotika.sk/?page=solution&id-assignment=93&id-team=225 riešenie Robotickej ligy - kvet].
 
Odovdzali sme aj [https://liga.robotika.sk/?page=solution&id-assignment=93&id-team=226 rozprašovač krúp].
 
Nelka objavila pásy:
 
<youtube>6SVvURfdCmg</youtube>
 
Matej s Barborou stavajú a programujú meranie dĺžky roka, Katka študuje Arduino, Šimon a Tonko vylepšujú svoju hru, Matúš robil automatické spúšťanie palíc na trolejbuse, prebieha intenzívna príprava na RoboCup a Stano objavil zrýchľovacie prevody...
 
<youtube>2TS4hxImslo</youtube>
 
</div>

Aktuálna revízia z 11:01, 2. apríl 2023

3.3.

Mišo sa prišiel pochváliť svojím terenným autom:

Filip stavia model pre novú hru:

Filipova nova hra 1.jpg Filipova nova hra 2.jpg

Lukáš doniesol nového humanoida zo svojej stavebnice LEGO Mindstorms a Nela sa hneď inšpriovala a stavia ho zo Spike Prime:

Nela stavia humanoida.jpg Nelin novy humanoid.jpg

Michal a Benjamín vyriešili ďalšiu úlohu na Robotickú ligu, riešenia oboch zajačích úloh sú tu: Robotická liga - 1. kolo - zajace a tigrie riešenie je tu: Robotická liga - 1. kolo - tigre.

Katka pracovala s mikrofón pripojenom k Arduinu, Tonko už pomaly dokončil svoju zvonkohru, pracovalo sa ďalej aj na trolejbuse a Bruno, Mišo a Matej usilovne riešili nové zadanie Robotickej ligy.

10.3.
Juraj vymodeloval sachovu figurku v Blenderi:

Figurka juraj.png Figurky juraj.jpg

Download: figurka.zip

Tonko vymodeloval MOLA MOLA STATUE

Mola Mola.png Molamola.jpg

Download: Mola Mola.zip

Futbalisti merali a testovali:

Futbalovi pracovnici.jpg

Lukáš znovu priniesol svojho humanoida zo stavebnice Mindstorms Inventor a Nela k nemu zostrojila kópiu zo Spike Prime:

Lukasov humanoid.jpg Nelina kopia.jpg

Podarilo sa nám prísť na to, ako do Spike Prime nahrať firmware pre Mindstorms Inventor aj ako sa dá vrátiť verzia Spike 3 naspäť na verziu 2! Treba použiť PyBricks!

Tonko konečne dokončil svoju hraciu skrinku s tanečníčkou, hurá!

Hraci strojcek.jpg

Trolejbus bol vylepšený na ďalšiu úroveň

Matej s Barborou vyriešili úlohu 2. kola, ktorú zverejníme po termíne na odovzdanie.

No a Bruno... ten využil zrýchlovací mechanizmus na poklonenie panáčika...

Mišov stopár v4:

Stopar1.jpg Stopar2.jpg Stopar3.jpg Stopar4.jpg Stopar5.jpg

Download: STL súbory a inštrukcie k V4

17.3.

Matej by chcel zostrojiť mechanickú kalkulačku a tak pripravuje komponenty. Tu je mechanický prevod 1:10:

A tu je diferenciálová sčítačka:

Matejova diferencialova scitacka.jpg

Šimon dokončil svoj model so spomaľovacím prevodom a zistil, že spomaľuje presne 9x. Tu je ukážka a vysvetlenie ako to funguje:

Martin, Mišo a Janko usilovne pracujú na futbalistoch...

Pracuje sa na futbale.jpg

Máme už aj branky:

Branky na futbal.jpg

Juraj s Tadeášom vyrobili krásnu hru s autíčkom, ktoré sa musí vyhýbať medzi náhodne sa pohybujúcou cestou...

Hra formula juraj a tadeas.jpg

Filip dokončil svoju hru s lanovkou:

A svoj model vytvoril v softvéri Stud.io, takže si ho každý môže zostrojiť:

Filipova lanovkova hra.png

Download: filipova_lanovkova_hra.zip (Stud.io projekt)

24.3.

Dnes bolo na krúžku rušno, ale zachytili sme len zopár záberov...

Mat form.png

Download: mat_form.zip

Mat form vytlacena.jpg

Praca na futbale pokracuje.jpg

Pridávam aj Mišove obrázky z domáceho vývoja robota:

Podvozok futbal nepodarena verzia.jpg Podvozok futbal zhora.jpg Podvozok futbal zboku1.jpg Podvozok futbal zboku2.jpg Podvozok futbal plan.jpg

Šimon a Tonko:

Nelka a Lukáš:

Filip:

31.3.

Kvet.jpg

Michal a Benjamín sa pasovali s riešením robotickej ligy. Najťažšie bolo prísť na to, že udalosť "pressed" nenastáva, ak je tlačidlo už pri štarte programu stlačené.

Nakoniec sa im to ale celkom pekne podarilo, aha: riešenie Robotickej ligy - kvet.

Odovdzali sme aj rozprašovač krúp.

Nelka objavila pásy:

Matej s Barborou stavajú a programujú meranie dĺžky roka, Katka študuje Arduino, Šimon a Tonko vylepšujú svoju hru, Matúš robil automatické spúšťanie palíc na trolejbuse, prebieha intenzívna príprava na RoboCup a Stano objavil zrýchľovacie prevody...