Denníček - október 2017: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Robotický krúžok
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 81: Riadok 81:


</div>
</div>
[[Image:cesta pre bus.jpg]]

Verzia z 13:52, 12. október 2017

Na tohtoročný krúžok sa zatiaľ prihlásili títo mladí robotici:

Matej a Oliver, ktorí už chodili aj minulý rok
Maris, náš súťažiaci zo súťaže ISTROBOT'2016
Gregor, Martin, Šimon, Ľubo - šiestaci, ktorí sa tento rok prvý raz zoznamujú s robotmi
Peter, Matejov spolužiak, ktorý už NXT trochu zažil v minulosti.

Keďže máme veľa začiatočníkov a aj poplatky za účasť sú vysoké, rozhodli sme sa, že do FLL sa prihlásime až o rok, keď nazbierame viac skúseností.

Začali sme stavbou päťminútových robotov a programovali sme ich priamo na riadiacej jednotke NXT.

Dnes sme sa konečne dostali k programovaniu robotov na v softvéri na PC a vyriešili sme dve úlohy. Výborné je, že sa ich podarilo vyriešiť všetkým účastníkom.

Prvou úlohou bol pohyb do štvorca:

Program:

Program pohyb do stvorca.png

Download: program

Druhou úlohou bolo prejsť cez bludisko z krabíc.

Gregorov robot prechádza cez bludisko:

Program:

Gregorove bludisko.png

Download: program

Okrem toho sa Maris, Matej a Oliver pripravujú na súťaže G-Robot a RoboRave. Oliver programuje piškvorky,

rozpracovaná verzia programu: piskvorky.zip a Matej robí na rytierskych zápasoch. Maris stavia autonómny autobus.

Gregor vytvoril odmávanie pretekárov v cieľovej rovinke:

Program:

Cielova paska.png

Download: program

Palo, musi sa robot po posunuti poslednej piskvorky na spravne miesto dostat do base??????

Palo: v pravidlách sa o tom nič nepíše, takže nemusí.

Oliver: nová verzia. Dik za info ani ja som to tam nenasiel.


utorok, 10.10.2017

Oliver s Matejom sa pokúšali zrýchliť robota, ale narážali na problémy s prešmykovaním koliesok, pretože robot nie je dobre vyvážený a na možnosti prepojenia prevodov. Oliver upravil program pre novú verziu robota, ale treba na tom ďalej pracovať. nová verzia

Marta sa dnes naučila programovať základy v softvéri NXT-G, naprogramovala výbornú jazdu do štvorca, prieskumníka, robota, ktorý máva na návštevníka vlajočkou, robota, ktorý sa drží v správnej vzdialenosti od človeka - psa neurotika aj psa flegmatika, dobrá práca!

pes flegmatik
download: pes_flegmatik.zip

prieskumník
download: prieskumnik.zip

mavac vlajkou
download: mavac.zip

Gregor, Ľubo, Šimon a Martin pracovali so svetelným senzorom, najprv sa všetkým podarilo naprogramovať robota, aby zastal na čiernej čiare, alebo na konci stola a potom sa snažili naprogramovať robota, aby jazdil po čiare, ktorá môže zatáčať vľavo aj vpravo, Gregorovi sa to nakoniec podarilo, skvelé.

sledovač čiary zig-zag
download: zigzag.zip

Filip poskladal 5-minútového robota a preskúmal režimy Try-Me, View a začal programovať v režime NXT-Program priamo na kocke NXT.

Maris ďalej pracoval na svojom autobuse, a má nakresliť plán ihriska a nahrať ho sem. Maris, zozipuj to, klikni sem a nahraj to sem: plan_ihriska.zip.

Súbor:Cesta pre bus.jpg