Denníček - február 2017
2.2. štvrtok:
Na krúžok sme dostali osciloskop (Hantek PC Based USB Digital Storage Oscilloscope 6022BE with 20Mhz Bandwidth), ktorý dokáže na displeji počítača zobrazovať časový priebeh signálov. Pozreli sme sa na to, ako vyzerá pulz, ktorým Arduino riadi servo motor a ako vyzerá signál na sériovom porte, ktorým Arduino posiela do PC správičky do terminálového okienka. Pochopili sme ako sa kódujú bity jednotlivých vysielaných znakov - posielajú sa "odzadu" a pred každým jedným znakom (bajtom) je štartovací bit (start bit) - logická nula a na konci každého bajtu je stopovací bit - logická jednotka.
Dohodli sme sa, že skúsime pripraviť tanec na RoboCup do Martina, ktorý je na začiatku apríla!
7.2. utorok: Prišiel aj Patrik a zopakoval merania s osciloskopom, ktoré sme robili vo štvrtok. Ostatní začali riešiť letnú ligu. Matej poskladal robota. Oliver vymyslel, ako to bude fungovať a zapísal nasledujúci algoritmus. Program bude fungovať takto:
- najskôr sa rozbehne vpred
- pohybuje sa dovtedy, kým aspoň na jednej strane stále sníma krabicu
- prejde ešte kúsok vpred a rozbehne sa vzad
- sleduje ľavú aj pravú stranu
- naraz robí nasledujúce dva kroky:
- v okamihu keď uvidí na ľavej strane krabicu, resetne ľavý otáčkový senzor
- v okamihu keď uvidí na pravej strnae krabicu, resetne pravý otáčkový senzor
- potom robí tieto dva kroky súčasne:
- keď na ľavej strane zmizne prekážka, tak hodnotu z ľavého otáčkového senzora uloží do kufríka A
- keď na pravej strane zmizne prekážka, tak hodnotu z pravého otáčkového senzora uloží do kufríka B
- keď obidve veci urobí, tak prejde ešte malý kúsok a otoci sa 90 stupnov vlavo
ide dopredu az kym nezachyti krabicu vpravo
ked ju zachyti, znova resetne lavy otackovy sensor
potom ide dopredu az kym nestrati krabicu
ked ju strati posle namerane hodnoty do kufrika C
zacne cuvat az kym znova nezachyti, nestrati a znova nezachyti krabicu na pravej strane
vtedy resetne pravy otackovy sensor a ide dozadu az kym nestrati
potom nameranu hodnotu posle do kufrika D
vynasobi A*C a B*D
porovna ich
vrati sa na povodne miesto a lopticku hodi do toho mensieho
9.2. štvrtok: Pokračovali sme v riešení letnej ligy a začali sme vymýšľať ako riadiť modely do tanca - prišli nám oblečenia na postavičky. Matej staval konštrukciu pre najväčší model.
Dnes panter spravil toto:
program letná liga 1. kolo:krobeco.zip
14.2. utorok: Samo prišiel z lyžovačky, začína mať výpadky v produktivite a hrá sa hry, ktoré sám naprogramoval s komentárom "mňa baví programovať"... ojojoj! Pokračovali sme v riešení letnej ligy, v stavbe modelov a konštruovaní prvej verzie koliesok pre postavičky do tanca. Marvis, náš nový člen, usilovne staval a programoval odpruženého robota, ktorý ale potrebuje spevniť alebo vylepšiť konštrukciu. Zostrihali sme zvukový klip do tanca tak, aby sa vošiel do 2 minút, je na samostatnej stránke venovanej tancu.