Denníček - december 2019

Zo stránky Robotický krúžok
Verzia z 14:32, 19. december 2019, ktorú vytvoril JankaP29 (diskusia | príspevky)
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání

So Slávkou sa nám konečne podarilo vyriešiť všetky drobné prekážky a poskladať robota Otta:

Slavkin Otto.jpg

Program pre robota Otta aj so zapojením pinov a návodom k programu je na stránke (DT)2.

Na jeho ovládanie cez BlueTooth alebo USB potrebujeme na PC nejaký terminálový program, napríklad Putty. Downloadneme si inštalačku pre 64-bitové počítače a po nainštalovaní otvoríme program Putty. Po otvorení Putty treba zaškrtnúť "Serial", a nastaviť komunikačnú rýchlosť na 9600 a port (napr. COM3). Číslo portu zistíme tak, že sa pozrieme do "Device Manager-a" - v slovenskej verzii Windows sa volá "Správca zariadení". Tam pod nadpisom "Ports (COM & LPT)" po rozkliknutí nájdeme USB-Serial a zodpovedajúci port. Na obrázku je to COM4:

Usb-serial.png

Ak tam nie je, tak treba doinštalovať ovládače (na počítači s Windows 10, ktorý je na Internete by sa po zapojení Arduina do USB mali ovládače nainštalovať automaticky).

Mišo dokončil upgrade svojho MoKraRoSa na verziu 2:

Misov MoKraRoSa.jpg

Predvianocna sutaz 1.jpg

Predvianocna sutaz 2.jpg

Projekt koleda

Vianočná pesnička (Jingle Bells v G-dur): noty

Prepísané do tónov:

d4,h4,a4,g4,d2,d4,d8,d8,d4,h4,a4,g4,e2,e4,e4,e4,C4,h4,a4,fis2,fis4,fis4,D4,D4,C4,a4,h1,d4,h4,a4,g4,d2,d4,d8,d8,d4,h4,a4,g4,e2,e4,e4,e4,C4,h4,a4,D4,D4,D4,D4,E4,D4,C4,A4,G1,h4,h4,h2,h4,h4,h2,h4,D4,g4,g8,a8,h2,h4,p4,C4,C4,C4,C8,C8,C4,h4,h4,h8,h8,h4,a4,a4,h4,a2,D2,h4,h4,h2,h4,h4,h2,h4,D4,g4,g8,a8,h2,h4,p4,C4,C4,C4,C8,C8,C4,h4,h4,h8,h8,D4,D4,C4,a4,g2,G4,p4

pomocou prekladovej stránky preložené:

121, 130, 128, 126, 171, 121, 71, 71, 121, 130, 128, 126, 173, 123, 123, 123, 131, 130, 128, 175, 125, 125, 133, 133, 131, 128, 230, 121, 130, 128, 126, 171, 121, 71, 71, 121, 130, 128, 126, 173, 123, 123, 123, 131, 130, 128, 133, 133, 133, 133, 135, 133, 131, 140, 238, 130, 130, 180, 130, 130, 180, 130, 133, 126, 76, 78, 180, 130, 149, 131, 131, 131, 81, 81, 131, 130, 130, 80, 80, 130, 128, 128, 130, 178, 183, 130, 130, 180, 130, 130, 180, 130, 133, 126, 76, 78, 180, 130, 149, 131, 131, 131, 81, 81, 131, 130, 130, 80, 80, 133, 133, 131, 128, 176, 138, 149

a toto treba pridať do programu:

// koleda
const uint8_t melodia6[] PROGMEM = { 121, 130, 128, 126, 171, 121, 71, 71, 121, 130, 128, 126, 173, 123, 
        123, 123, 131, 130, 128, 175, 125, 125, 133, 133, 131, 128, 230, 121, 130, 128, 126, 171, 121, 
        71, 71, 121, 130, 128, 126, 173, 123, 123, 123, 131, 130, 128, 133, 133, 133, 133, 135, 133, 
        131, 140, 238, 130, 130, 180, 130, 130, 180, 130, 133, 126, 76, 78, 180, 130, 149, 131, 131, 
        131, 81, 81, 131, 130, 130, 80, 80, 130, 128, 128, 130, 178, 183, 130, 130, 180, 130, 130, 
        180, 130, 133, 126, 76, 78, 180, 130, 149, 131, 131, 131, 81, 81, 131, 130, 130, 80, 80, 
        133, 133, 131, 128, 176, 138, 149 };

na tomto riadku len pridať posledné číselko (116), lebo v pesničke je 116 nôt:

uint16_t dlzka_melodia[] = {0, 386, 26, 281, 217, 36, 116 };

a potom pridať riadok

else if (cislo == 6) current_note = melodia6;

za riadok

else if (cislo == 5) current_note = melodia5;

a v choreografiách potom už môžete štartovať aj 6. pesničku, takýmto riadkom:

1 11 6

ak chcete pridať aj nejaký kláves, pomocou ktorého sa dá pesnička otestovať (nechať priamo zahrať), tak pridajte riadok:

else if (z == '%') zahraj_melodiu(6);

za riadok

else if (z == '!') zahraj_melodiu(5);

dajte vedieť, či sa podarilo. :)


Jankin Otto: Jankin Otto.jpg