Denníček - október 2017
Na tohtoročný krúžok sa zatiaľ prihlásili títo mladí robotici:
Matej a Oliver, ktorí už chodili aj minulý rok
Maris, náš súťažiaci zo súťaže ISTROBOT'2016
Gregor, Martin, Šimon, Ľubo - šiestaci, ktorí sa tento rok prvý raz zoznamujú s robotmi
Peter, Matejov spolužiak, ktorý už NXT trochu zažil v minulosti.
Keďže máme veľa začiatočníkov a aj poplatky za účasť sú vysoké, rozhodli sme sa, že do FLL sa prihlásime až o rok, keď nazbierame viac skúseností.
Začali sme stavbou päťminútových robotov a programovali sme ich priamo na riadiacej jednotke NXT.
Dnes sme sa konečne dostali k programovaniu robotov na v softvéri na PC a vyriešili sme dve úlohy. Výborné je, že sa ich podarilo vyriešiť všetkým účastníkom.
Prvou úlohou bol pohyb do štvorca:
Program:
Download: program
Druhou úlohou bolo prejsť cez bludisko z krabíc.
Gregorov robot prechádza cez bludisko:
Program:
Download: program
Okrem toho sa Maris, Matej a Oliver pripravujú na súťaže G-Robot a RoboRave. Oliver programuje piškvorky,
rozpracovaná verzia programu: piskvorky.zip a Matej robí na rytierskych zápasoch. Maris stavia autonómny autobus.
Gregor vytvoril odmávanie pretekárov v cieľovej rovinke:
Program:
Download: program
Palo, musi sa robot po posunuti poslednej piskvorky na spravne miesto dostat do base??????
Palo: v pravidlách sa o tom nič nepíše, takže nemusí.
Oliver: nová verzia. Dik za info ani ja som to tam nenasiel.
utorok, 10.10.2017
Oliver s Matejom sa pokúšali zrýchliť robota, ale narážali na problémy s prešmykovaním koliesok, pretože robot nie je dobre vyvážený a na možnosti prepojenia prevodov. Oliver upravil program pre novú verziu robota, ale treba na tom ďalej pracovať. nová verzia
Marta sa dnes naučila programovať základy v softvéri NXT-G, naprogramovala výbornú jazdu do štvorca, prieskumníka, robota, ktorý máva na návštevníka vlajočkou, robota, ktorý sa drží v správnej vzdialenosti od človeka - psa neurotika aj psa flegmatika, dobrá práca!
download: pes_flegmatik.zip
download: prieskumnik.zip
download: mavac.zip
Gregor, Ľubo, Šimon a Martin pracovali so svetelným senzorom, najprv sa všetkým podarilo naprogramovať robota, aby zastal na čiernej čiare, alebo na konci stola a potom sa snažili naprogramovať robota, aby jazdil po čiare, ktorá môže zatáčať vľavo aj vpravo, Gregorovi sa to nakoniec podarilo, skvelé.
download: zigzag.zip
Filip poskladal 5-minútového robota a preskúmal režimy Try-Me, View a začal programovať v režime NXT-Program priamo na kocke NXT.
Maris ďalej pracoval na svojom autobuse, a má nakresliť plán ihriska a nahrať ho sem. Maris, zozipuj to, klikni sem a nahraj to sem: plan_ihriska.zip.
štvrtok, 12.10.2017
Maris nakreslil plán cesty, podľa ktorého sa vytlačí plocha, po ktorej bude jazdiť autobus. Matej namontoval novú prevodovku, Oliver upravil program pre nové prevody: nova_verzia_piskvoriek.zip. Marta naprogramovala dva programy: robot so svetelným senzorom zastaví na čiare alebo nespadne zo stola:
Download: zastavi_na_ciare.zip
a program, ktorý jazdí po čiare:
Download: jazdi_po_ciare.zip
utorok, 17.10.2017 Marta pridala na svoj autonómny dopravný prostriedok psa a druhý svetelný senzor, pomocou ktorého robot zisti, že je na mieste, kde pasažieri môžu vystupovať alebo nastupovať. A upravila program tak, aby robot zastal:
Súbor:Program Marta zastavi.jpg
download: zastavi_v_cieli.zip
Dnes sa na krúžku stavalo vo veľkom, Ľubo, Martin, Šimon, Gregor a Filip skonštruovali a úspešne sprevádzkovali roboty podľa návodov na nxtprograms.com:
- Katapult
- vyhľadávač loptičiek
- Mystery machine
- Gúľač loptičiek
Prišiel dokonca aj Peter, ktorý pracoval s ultrazvukovým senzorom na EV3, zobrazoval hodnoty počas pohybu robota a plánuje vykresľovať mapu miestnosti na displeji.
Maris prestaval svoj autobus na širšiu verziu a Matej s Oliverom zdokonalili konštrukciu a program robota na piškvorky.