Denníček - december 2017: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Robotický krúžok
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
dBez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
Riadok 88: Riadok 88:


Musíme sa vrátiť naspäť ku kamere, arduinu a dostavať druhého futbalistu, lebo februárový turnaj sa blíži.
Musíme sa vrátiť naspäť ku kamere, arduinu a dostavať druhého futbalistu, lebo februárový turnaj sa blíži.
</div>
<div style="background-color: #F0F0D0;">
''Utorok, 12.12.2017''
Matej s Oliverom testovali dribbler, ktorý je na futbalistovi asi najnáročnejšia časť. Skúšali rôzne verzie, ale zatiaľ s výsledkom nie sme spokojní.
Ľubo, Šimon a Martin sa pustili do stavby a programovania robota zberača kocky. Robot začína otočený do náhodného smeru. Postupne sa otáča až kým ultrazvukovým senzorom nezameria kocku. K zameranej kocke sa priblíži vezme ju a dovezie ju naspäť, kde začal. Kocka sa môže nachádzať v rozličných vzdialenostiach.
Prvá verzia robota nemala vyhovujúcu konštrukciu - motor bol umiestnený vpredu a tvoril pridlhú páku a robot sa prevažoval vpred. Boli potrebné prestavby, ľahšia konštrukcia a umiestnenie motora nad nápravu - posunutie ťažiska robota tak, aby sa neprevažoval vpred.
Tu je výsledná konštrukcia:
[[Image:vezmikocku1.jpg|500px]]
[[Image:vezmikocku2.jpg|500px]]
a takto to funguje:
<youtube>iXjxiW_zSGY</youtube>
<youtube>FlOVUCoj7_4</youtube>
Program:
[[Image:vezmikocku.png|600px]]
Download: [[Media:vezmikocku.zip|vezmikocku.zip]]
</div>
</div>

Verzia z 16:21, 12. december 2017

Utorok, 5.12.2017

Matej s Oliverom dokončili trezor, ostáva len overiť a doladiť program:

Novy trezor.png

nový program (program2): Trezor2.zip

Dano objavoval meranie pomocou žltých meracích blokov. Vyskúšali sme nasledujúci program, ktorý zobrazuje časovač na displeji:

Casovac dano.png

download: casovac_dano.zip

Martin a Gregor riešili úlohu parkovania. Robot sa pohybuje vpred popri obsadených miestach na parkovanie. Keď zbadá nejaké voľné miesto, tak ho zmeria a zistí, či je pre neho dostatočne priestranné. Ak nie, pokračuje ďalej. Keď konečne nájde vhodné miesto, tak zaparkuje.

Začali jednoduchším programom, ktorý meral hodnotu otáčkového senzora. Ak prešla cez zadanú hodnotu, tak to robot oznámil:

Merajotacky.png

Download: merajotacky.zip

Na základe takejto skúsenosti potom vytvorili program pre parkovanie:

Parkovanie.png

Download: parkovanie.zip

A takto vyzerá výsledok:

Marta pomaličky skúmala svoju váhu a poskladala celkom peknú priehradku aj s váhou na dne, ktorá bude dobre fungovať. Ostáva poskladať nového robota a pripojiť na neho váhu aj s priehradkou.

Vaha novsia Marta.jpg

Želáme veselého Mikuláša! :)

Štvrtok, 7.12.2017

Dnes Marta trochu testovala pripojenie oporných koliesok na robota a Oliver podokončoval a otestoval program pre trezor: Trezor3.zip

Matej začal riešiť automatické regulovanie žalúzií pomocou robota s diaľkovým ovládním. Uvidíme, čo sa mu podarí.

Zaluzie.jpg

Peter sa ďalej zaoberal ultrazvukovým senzorom - naprogramoval niekoľko verzií psa, ktorý sa od pána drží v správnej vzdialenosti - agilného psa, šmatlajúceho psa a flegmatického psa. :-) Ktorý bol nakoniec taký, ako sa podarilo Marte ešte v októbri.

Najskôr začal tým, že zistil ako fungujú podmienky, čiže vetvenie programu. Vytvoril program, ktorý ultrazvukovým senzorom sleduje, či vzdialenosť k nejakému predmetu nie je príliš malá - ak áno, upozorní na to zvukom, alebo príliš veľká - vtedy vydá iný zvuk. Po stlačení oranžového štvorcového tlačidla program skončí.

Petrov merac.png

Download: petrov_merac.zip

Potom naprogramoval agilného psa, ktorý neobsedí a stále sa snaží pohybovať pred pánom tak, aby si udržoval primeraný odstup:

Petrov agilny pes.png

Download: petrov_agilny_pes.zip

Potom spravil psa flegmatika (ak sa pán nehýbe, tak sa nehýbe ani pes), ktorý je ale šmatľavý - pretože keď sa pán pohybuje plynule, tak pes každú chvíľku zastavuje.

Petrov smatlavy pes.png

Download: petrov_smatlavy_pes.zip

A nakoniec sa mu podarilo naprogramovať flegmatického psa, ktorý nebol šmatľavý - tak ako Marta v októbri:

Petrov flegmaticky pes.png

Download: petrov_flegmaticky_pes.zip

Dano sa pokúsil vytvoriť program pre robota, ktorý by obchádzal krabicu akejkoľvek veľkosti. Aj sa mu to nakoniec s malou pomocou podarilo:

Danova krabica.png

Download: danova_krabica.zip.

Musíme sa vrátiť naspäť ku kamere, arduinu a dostavať druhého futbalistu, lebo februárový turnaj sa blíži.

Utorok, 12.12.2017

Matej s Oliverom testovali dribbler, ktorý je na futbalistovi asi najnáročnejšia časť. Skúšali rôzne verzie, ale zatiaľ s výsledkom nie sme spokojní.

Ľubo, Šimon a Martin sa pustili do stavby a programovania robota zberača kocky. Robot začína otočený do náhodného smeru. Postupne sa otáča až kým ultrazvukovým senzorom nezameria kocku. K zameranej kocke sa priblíži vezme ju a dovezie ju naspäť, kde začal. Kocka sa môže nachádzať v rozličných vzdialenostiach.

Prvá verzia robota nemala vyhovujúcu konštrukciu - motor bol umiestnený vpredu a tvoril pridlhú páku a robot sa prevažoval vpred. Boli potrebné prestavby, ľahšia konštrukcia a umiestnenie motora nad nápravu - posunutie ťažiska robota tak, aby sa neprevažoval vpred.

Tu je výsledná konštrukcia:

Vezmikocku1.jpg Vezmikocku2.jpg

a takto to funguje:

Program:

Vezmikocku.png

Download: vezmikocku.zip