Denníček: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Robotický krúžok
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
dBez shrnutí editace
dBez shrnutí editace
Riadok 13: Riadok 13:
Skúšali sme ďalekonosné doručovanie koláčov a zostrojili bránku, ktorá ich efektívne zachytí a odrazí do výskumnej a tréningovej oblasti.
Skúšali sme ďalekonosné doručovanie koláčov a zostrojili bránku, ktorá ich efektívne zachytí a odrazí do výskumnej a tréningovej oblasti.


[[Image:branka_na_kolace.jpg|500px]]
[[Image:branka_na_kolace.jpg|300px]]


Diskutovali sme o problémoch zvierat - o prehriatom Potkanovi a o morskom prasiatku, ktoré zahynulo, lebo sa s ním hralo malé dievčatko bez dozoru rodičov.
Diskutovali sme o problémoch zvierat - o prehriatom Potkanovi a o morskom prasiatku, ktoré zahynulo, lebo sa s ním hralo malé dievčatko bez dozoru rodičov.
Riadok 24: Riadok 24:
niektorí sa snazia zacat vyskumny projekt. Tiger vyrobil prvú verziu doplnku na prevážanie žraloka, ale zdá sa, že má priveľa stupňov voľnosti. Patrik stavia robota. Krotiteľ hadov poskladal z druhej stavebnice základný model a programoval ho priamo na kocke EV3.
niektorí sa snazia zacat vyskumny projekt. Tiger vyrobil prvú verziu doplnku na prevážanie žraloka, ale zdá sa, že má priveľa stupňov voľnosti. Patrik stavia robota. Krotiteľ hadov poskladal z druhej stavebnice základný model a programoval ho priamo na kocke EV3.


[[Image:zralok_prva_verzia.jpg|500px]]
[[Image:zralok_prva_verzia.jpg|300px]]


''29.9. utorok:''
''29.9. utorok:''
Riadok 31: Riadok 31:
Krotiteľ hadov napísal svoje prvé programy v programovacom jazyku EV3 na počítači: robot sa pohyboval vpred až kým neprišiel k domčeku, potom sa otočil a zaklopal na dvere. Tiger poskladal novú verziu ruky na posun žraloka, ktorá by mohla fungovať bez motora, ale ešte treba vymyslieť ako ju namontovať na robota.
Krotiteľ hadov napísal svoje prvé programy v programovacom jazyku EV3 na počítači: robot sa pohyboval vpred až kým neprišiel k domčeku, potom sa otočil a zaklopal na dvere. Tiger poskladal novú verziu ruky na posun žraloka, ktorá by mohla fungovať bez motora, ale ešte treba vymyslieť ako ju namontovať na robota.


[[Image:klop_klop.jpg|500px]]
[[Image:klop_klop.jpg|300px]]


[[Image:zralok_druha_verzia.jpg|500px]]
[[Image:zralok_druha_verzia.jpg|300px]]


[[Image:robot_prva_verzia_1.jpg|500px]]
[[Image:robot_prva_verzia_1.jpg|300px]]


[[Image:robot_prva_verzia_2.jpg|500px]]
[[Image:robot_prva_verzia_2.jpg|300px]]


[[Image:robot_prva_verzia_3.jpg|500px]]
[[Image:robot_prva_verzia_3.jpg|300px]]


Tiger sa naučil programovať vlastné bloky pre EV3 - vytvorili sme blok, ktorý postupne zrýchľuje asi 5 sekúnd z 0 na 75, potom ide dve sekundy rýchlosťou 75 a potom zasa spomaľuje 5 sekúnd zo 75 na 0. Používa pritom premennú rýchlosť a matematický blok (sčítanie a odčítanie), pričom 50-krát za sebou vždy pridá alebo odoberie hodnotu 1.5:
Tiger sa naučil programovať vlastné bloky pre EV3 - vytvorili sme blok, ktorý postupne zrýchľuje asi 5 sekúnd z 0 na 75, potom ide dve sekundy rýchlosťou 75 a potom zasa spomaľuje 5 sekúnd zo 75 na 0. Používa pritom premennú rýchlosť a matematický blok (sčítanie a odčítanie), pričom 50-krát za sebou vždy pridá alebo odoberie hodnotu 1.5:
Riadok 55: Riadok 55:
Žralok zostrojil prvú verziu dávkovača krmiva:
Žralok zostrojil prvú verziu dávkovača krmiva:


[[Image:prva_verzia_davkovaca.jpg|500px]]
[[Image:prva_verzia_davkovaca.jpg|300px]]


Nezabudnite na nové príbehy o zvieratkách!
Nezabudnite na nové príbehy o zvieratkách!

Verzia z 16:28, 29. september 2016

13.9. utorok:

Poskladali sme väčšinu modelov, ostal nám len transport zvierat, plameniak a dojací stroj. Chýbal nám jeden sáčok č.7, ale chýbajúce súčiastky sme nahradili našimi vlastnými.

20.9. utorok:

Dostali sme na krúžok stôl, takže sme ponalepovali Dual Locky a dostavali všetky modely. Pozreli sme si video so zadaním úloh a rozmýšľali sme nad zadaniami.

22.9. štvrtok:

Vytvorili sme si prvú verziu webstránky krúžku. Zapísali sme si prehľadné bodovanie úloh a diskutovali sme nad možným poradím plnenia úloh, ktoré sme si zapísali a nakreslili v obrázku, ktorý ešte prekreslíme, aby vyzeral pekne.

Skúšali sme ďalekonosné doručovanie koláčov a zostrojili bránku, ktorá ich efektívne zachytí a odrazí do výskumnej a tréningovej oblasti.

Branka na kolace.jpg

Diskutovali sme o problémoch zvierat - o prehriatom Potkanovi a o morskom prasiatku, ktoré zahynulo, lebo sa s ním hralo malé dievčatko bez dozoru rodičov.

Dohodli sme sa, že na každom krúžku si povieme príbehy o zvieratkách, ktoré sme počuli alebo čítali alebo zažili.

27.9. utorok:

snazime sa spravit prvych par krokov na zaciatok maximalnej jazdy a zaciname diskutovat o konstrukcii a vzhlade robota
niektorí sa snazia zacat vyskumny projekt. Tiger vyrobil prvú verziu doplnku na prevážanie žraloka, ale zdá sa, že má priveľa stupňov voľnosti. Patrik stavia robota. Krotiteľ hadov poskladal z druhej stavebnice základný model a programoval ho priamo na kocke EV3.

Zralok prva verzia.jpg

29.9. utorok:

Prvá verzia základného robota, ktorý jazdí, je hotová. Je ešte trochu nestabilný, ale keď bude jazdiť veľkými kolesami vpred a zrýchľovať a spomaľovať pomaly, tak by asi bol použiteľný. Má dva motory pre riadenie primontovaných doplnkov. Ešte potrebuje senzory! Krotiteľ hadov napísal svoje prvé programy v programovacom jazyku EV3 na počítači: robot sa pohyboval vpred až kým neprišiel k domčeku, potom sa otočil a zaklopal na dvere. Tiger poskladal novú verziu ruky na posun žraloka, ktorá by mohla fungovať bez motora, ale ešte treba vymyslieť ako ju namontovať na robota.

Klop klop.jpg

Zralok druha verzia.jpg

Robot prva verzia 1.jpg

Robot prva verzia 2.jpg

Robot prva verzia 3.jpg

Tiger sa naučil programovať vlastné bloky pre EV3 - vytvorili sme blok, ktorý postupne zrýchľuje asi 5 sekúnd z 0 na 75, potom ide dve sekundy rýchlosťou 75 a potom zasa spomaľuje 5 sekúnd zo 75 na 0. Používa pritom premennú rýchlosť a matematický blok (sčítanie a odčítanie), pričom 50-krát za sebou vždy pridá alebo odoberie hodnotu 1.5:

Program tigrov zrychlovaci blok.png

použitie vlastného bloku:

Program tigrov priklad pouzitia zrychlovacieho bloku.png

Download: zrychlenie.zip

Nabudúce by sme sa mohli naučiť ako tomuto bloku nastaviť vstupné hodnoty - tak, aby zrýchlil na požadovanú rýchlosť (nie vždy na 75) a aby prešiel požadovanú vzdialenosť (a nie vždy 12 sekúnd).

Žralok zostrojil prvú verziu dávkovača krmiva:

Prva verzia davkovaca.jpg

Nezabudnite na nové príbehy o zvieratkách!