Denníček - november 2017: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
dBez shrnutí editace |
||
Riadok 117: | Riadok 117: | ||
Download: [[Media:futbal.zip|futbal.zip]] | Download: [[Media:futbal.zip|futbal.zip]] | ||
</div> | </div> | ||
Download: [[Media:meraj.zip|meraj.zip]] | |||
Download: [[Media:signal.zip|signal.zip]] | |||
Download: [[Media:ciara_simon.zip|ciara_simon.zip]] |
Verzia z 16:31, 21. november 2017
štvrtok, 2.11.2017
Matej s Oliverom pracovali na veľkej robotickej ruke.
Oliver priniesol svoju arduinovú stavebnicu so zapojeným displejom a teplomerom a spolu sme naprogramovali zobrazovanie teploty na displeji.
Marta vylepšovala svoje autonómne vozidlo.
utorok, 7.11.2017
Marta doladila svoj program, pre robota ktorý vozí pasažierov, aby fungoval spoľahlivo a zastavoval na zastávkach a na zmenie.
Chlapi programovali robota, aby jazdil po ceste. Zatiaľ sa pri fabrike len otočil a išiel do lunaparku. :)
štvrtok, 9.11.2017
Dnes sa Marta naučila pracovať s premennými. Tu sú dva príklady na použitie premenných:
Prvý program používa jeden kufrík pocet. Na začiatku do neho uloží číslo 1. Potom opakuje neustále toto:
- hodnotu, ktorá je uložená v kufríku vyberie a zobrazí ju na displeji
- počká, kým sa nestlačí dotykový senzor
- vyberie hodnotu uloženú v kufríku, zvýši ju o 1 a výsledok zasa schová do kufríka
kurfre: kufre.zip
Tento program sme ďalej upravili tak, aby program pri každom opakovaní cyklu - čiže po každom stlačení senzora - zahral nejaký zvuk, ale vždy iný - podľa hodnoty, ktorá je práve uložená v kufríku. Využijeme na to podmienku, ktorá sa nerozhoduje podľa hodnoty senzora, ako sme ju doteraz väčšinou používali, ale podľa hodnoty, ktorú do nej privedieme dátovým káblikom. Navyše, podmienku prepneme do kartičkového zobrazenia, ktoré nám dovoľuje pridať aj viac ako dve alternatívne cesty - môžeme si popridávať toľko kartičiek, koľko potrebujeme - pre každú hodnotu z kufra jednu:
zvuky: zvuky.zip
Premenné vo svojom robotovi využila tak, že na každej zastávke vydá vozidlo iný zvuk.
jazda so zvukmi: jazda_so_zvukmi.zip
Matej poskladal konštrukciu futbalistického robota:
utorok, 14.11.2017
Maris pracoval na svojom diaľkovo-ovládanom vozidle, ktoré vzniklo zjednodušením pôvodného ťažkopádnejšieho autobusu.
Matej s Oliverom otestovali dribler s oranžovou futbalovou loptou, ktorú sme si požičali z Fablabu a spevňovali konštrukciu robota. Asi ho bude treba upraviť, lebo do 22cm válca vôjde len veľmi tesne, alebo skôr nevôjde.
Marta pridala na svoj autonómny automobil ukrajinskú vlajku, ktorou neustále máva.
Pri tej príležitosti sa naučila pracovať s paralelnými procesmi na NXT:
V tomto príklade sa na displeji zobrazujú dve rôzne ikonky smajlíkov a súčasne s tým, v paralelnom procese v inom rytme NXT vydáva dva rôzne zvuky.
Download: priklad_paralelne_procesy.zip
Výsledný program pre autonómne vozidlo, ktoré máva vlajočkou:
Download: auto_s_vlajkou.zip
Martin upravil robota, ktorý jazdí po ceste tak, aby využíval senzor na kraji a jazdil po pravom okraji cesty. Tým pádom sa mu nestáva, že by na okraj najachal pod ťažko zvládnutelným natočením.
Download: cesta_po_okraji.zip
Po posunutí senzora už auto spoľahlivo jazdilo opakovane dookola a zastavuje na zastávkach.
štvrtok, 16.11.2017
Matej sa s veľkou radosťou pustil do skladania modelov misií FLL pre bratislavský turnaj, Marta s Oliverom mu pomáhali a už je to skoro celé hotovo!
Dnes nás prišiel navštíviť aj Patrik so svojím zaujímavým jánošíkovským účesom :-), prišiel si vziať odloženého drona z tábora a pomáhal Marisovi v programovaní riadenia jeho automobilu cez BT.
Oliver sa pustil do programovania simulovaného futbalu na kocke NXT a výsledok je celkom pekný! Matej mu k tomu zostrojil geniálny joystick, ktorý v pohode jazdí nielen kolmo ale aj do šikmých smerov:
Oliver: Hra by me.
Download: futbal.zip
Download: meraj.zip
Download: signal.zip
Download: ciara_simon.zip