Denníček - október 2022: Rozdiel medzi revíziami
dBez shrnutí editace |
dBez shrnutí editace |
||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
Začala nová krúžková sezóna, prihlásených je | ''7. novembra 2022'' | ||
Začala nová krúžková sezóna, prihlásených je 19 účastníkov, na prvom krúžku sa stretlo 12. | |||
Skúsené tímy stavali výrobky na súťaž Záhorácky robot a noví účastníci sa zoznamovali so stavebnicou Spike Prime - riešili zadané úlohy: | Skúsené tímy stavali výrobky na súťaž Záhorácky robot a noví účastníci sa zoznamovali so stavebnicou Spike Prime - riešili zadané úlohy: | ||
# robot jazdí do štvorca | # robot jazdí do štvorca | ||
# robot sa | # robot sa rozbene a zastane pred prekážkou | ||
# robot sa rozbehne a zastane na čiare | # robot sa rozbehne a zastane na čiare | ||
# prieskumník: rozbehne sa a na prekážke zacúva, otočí sa do iného smeru a zasa sa rozbehne, takto preskúmava miestnosť donekonečna | # prieskumník: rozbehne sa a na prekážke zacúva, otočí sa do iného smeru a zasa sa rozbehne, takto preskúmava miestnosť donekonečna | ||
Riadok 49: | Riadok 51: | ||
---- | ---- | ||
''14. a 21. novembra 2022'' | |||
Na ďalších dvoch stretnutiach sme riešili takéto úlohy: | Na ďalších dvoch stretnutiach sme riešili takéto úlohy: | ||
Riadok 92: | Riadok 95: | ||
Download: [[Media:simon_tonko.zip|simon_tonko.zip]] | Download: [[Media:simon_tonko.zip|simon_tonko.zip]] | ||
Katka, Barbora a Matej usilovne stavali a programovali matematickú hru: | |||
[[Image:katka_barbora_a_matej.jpg|600px]] | |||
Bruno vyrobil robota na súťaž Záhorácky robot, kde so svojou automatickou práčkou obsadil druhé miesto, gratulujeme! | |||
[[Image:brunova_pracka_zahoracky_robot.jpg|600px]] |
Verzia z 21:48, 12. november 2022
7. novembra 2022
Začala nová krúžková sezóna, prihlásených je 19 účastníkov, na prvom krúžku sa stretlo 12. Skúsené tímy stavali výrobky na súťaž Záhorácky robot a noví účastníci sa zoznamovali so stavebnicou Spike Prime - riešili zadané úlohy:
- robot jazdí do štvorca
- robot sa rozbene a zastane pred prekážkou
- robot sa rozbehne a zastane na čiare
- prieskumník: rozbehne sa a na prekážke zacúva, otočí sa do iného smeru a zasa sa rozbehne, takto preskúmava miestnosť donekonečna
- medzi stenami: robot sa pohybuje vpred a vzdad po priamke, pričom využitím dvoch senzorov (ultrazvuk, dotykový) zistí, že prišiel ku stene na jednej alebo druhej strane
Dominik a Michal naprogramovali riešenia všetkých úvodných úloh:
Stvorec:
Ku stene:
Po čiaru:
Prieskumník:
Medzi stenami:
Download:
Podobne sa to podarilo aj Michalovi s Benjaminom:
14. a 21. novembra 2022
Na ďalších dvoch stretnutiach sme riešili takéto úlohy:
- robotický pes: udržuje sa v správnej vzdialenosti od pána
- robot sa pohybuje vnútri útvaru nakresleného na zemi
- jazdenie po čiare
- rôznymi spôsobmi:
- s 2 senzormi
- s 1 senzorom:
- sleduje hranu
- cik-cak po celej čiare
- rôznymi spôsobmi:
- jazdenie po čiare s tým, že ak je prekážka:
- zastane
- vydá zvukový signál
- čaká kým prekážka nezmizne
- pokračuje v jazde
- predátor
- posúvanie svietiaceho štvorčeka nakláňaním
- pozdĺžne parkovanie
Dominikov program na sledovanie čiary:
Download: dominik_ciara.zip
Dominikov program na psa:
Download: dominik_pes.zip
Dominikov program uväznený:
Download: dominik_vezenie.zip
Šimon s Tonkom zostrojili a naprogramovali robota, ktorý jazdí po čiare a pred prekážkou čaká a trúbi:
Download: simon_tonko.zip
Katka, Barbora a Matej usilovne stavali a programovali matematickú hru:
Bruno vyrobil robota na súťaž Záhorácky robot, kde so svojou automatickou práčkou obsadil druhé miesto, gratulujeme!