Denníček - december 2017: Rozdiel medzi revíziami
(Vytvorená stránka „<div style="background-color: #F0FFFF;"> ''Utorok, 5.12.2017'' Matej s Oliverom dokončili trezor, ostáva len overiť a doladiť program: Image:novy_trezor.png|600p...“) |
Bez shrnutí editace |
||
(6 medziľahlých úprav od rovnakého používateľa nie je zobrazených.) | |||
Riadok 37: | Riadok 37: | ||
Želáme veselého Mikuláša! :) | Želáme veselého Mikuláša! :) | ||
<div> | </div> | ||
<div style="background-color: #F0FFF0;"> | |||
''Štvrtok, 7.12.2017'' | |||
Dnes Marta trochu testovala pripojenie oporných koliesok na robota a Oliver podokončoval a otestoval program pre trezor: [[Media:Trezor3.zip|Trezor3.zip]] | |||
<youtube>O91BoxULeds</youtube> | |||
Matej začal riešiť automatické regulovanie žalúzií pomocou robota s diaľkovým ovládním. Uvidíme, čo sa mu podarí. | |||
[[Image:zaluzie.jpg|400px]] | |||
Peter sa ďalej zaoberal ultrazvukovým senzorom - naprogramoval niekoľko verzií psa, ktorý sa od pána drží v správnej vzdialenosti - agilného psa, šmatlajúceho psa a flegmatického psa. :-) Ktorý bol nakoniec taký, ako sa podarilo Marte ešte v októbri. | |||
Najskôr začal tým, že zistil ako fungujú podmienky, čiže vetvenie programu. Vytvoril program, ktorý ultrazvukovým senzorom sleduje, či vzdialenosť k nejakému predmetu nie je príliš malá - ak áno, upozorní na to zvukom, alebo príliš veľká - vtedy vydá iný zvuk. Po stlačení oranžového štvorcového tlačidla program skončí. | |||
[[Image:petrov_merac.png|400px]] | |||
Download: [[Media:petrov_merac.zip|petrov_merac.zip]] | |||
Potom naprogramoval agilného psa, ktorý neobsedí a stále sa snaží pohybovať pred pánom tak, aby si udržoval primeraný odstup: | |||
[[Image:petrov_agilny_pes.png|400px]] | |||
Download: [[Media:petrov_agilny_pes.zip|petrov_agilny_pes.zip]] | |||
Potom spravil psa flegmatika (ak sa pán nehýbe, tak sa nehýbe ani pes), ktorý je ale šmatľavý - pretože keď sa pán pohybuje plynule, tak pes každú chvíľku zastavuje. | |||
[[Image:petrov_smatlavy_pes.png|400px]] | |||
Download: [[Media:petrov_smatlavy_pes.zip|petrov_smatlavy_pes.zip]] | |||
A nakoniec sa mu podarilo naprogramovať flegmatického psa, ktorý nebol šmatľavý - tak ako Marta v októbri: | |||
<youtube>jB-8yZmNrwk</youtube> | |||
[[Image:petrov_flegmaticky_pes.png|400px]] | |||
Download: [[Media:petrov_flegmaticky_pes.zip|petrov_flegmaticky_pes.zip]] | |||
Dano sa pokúsil vytvoriť program pre robota, ktorý by obchádzal krabicu akejkoľvek veľkosti. Aj sa mu to nakoniec s malou pomocou podarilo: | |||
<youtube>3eLK312loaA</youtube> | |||
<youtube>PtgzmrewLwY</youtube> | |||
[[Image:danova_krabica.png]] | |||
Download: [[Media:danova_krabica.zip|danova_krabica.zip]]. | |||
Musíme sa vrátiť naspäť ku kamere, arduinu a dostavať druhého futbalistu, lebo februárový turnaj sa blíži. | |||
</div> | |||
<div style="background-color: #F0F0D0;"> | |||
''Utorok, 12.12.2017'' | |||
Matej s Oliverom testovali dribbler, ktorý je na futbalistovi asi najnáročnejšia časť. Skúšali rôzne verzie, ale zatiaľ s výsledkom nie sme spokojní. | |||
Ľubo, Šimon a Martin sa pustili do stavby a programovania robota zberača kocky. Robot začína otočený do náhodného smeru. Postupne sa otáča až kým ultrazvukovým senzorom nezameria kocku. K zameranej kocke sa priblíži vezme ju a dovezie ju naspäť, kde začal. Kocka sa môže nachádzať v rozličných vzdialenostiach. | |||
Prvá verzia robota nemala vyhovujúcu konštrukciu - motor bol umiestnený vpredu a tvoril pridlhú páku a robot sa prevažoval vpred. Boli potrebné prestavby, ľahšia konštrukcia a umiestnenie motora nad nápravu - posunutie ťažiska robota tak, aby sa neprevažoval vpred. | |||
Tu je výsledná konštrukcia: | |||
[[Image:vezmikocku1.jpg|500px]] | |||
[[Image:vezmikocku2.jpg|500px]] | |||
a takto to funguje: | |||
<youtube>iXjxiW_zSGY</youtube> | |||
<youtube>FlOVUCoj7_4</youtube> | |||
Program: | |||
[[Image:vezmikocku.png|600px]] | |||
Download: [[Media:vezmikocku.zip|vezmikocku.zip]] | |||
</div> | |||
<div style="background-color: #F0D0F0;"> | |||
''Utorok, 19.12.2017'' | |||
Spriateľený krúžok zo Záhorskej Bystrice nás pozval na turnaj sumo robotov, ktorý sa bude konať v januári. | |||
Nebolo treba hovoriť viac... | |||
[[Image:sumo_roboty.jpg|600px]] | |||
Matej rozobral trezor, aby mohol poskladať druhého futbalistu, nebude mať dribler, ale kicker. Už je v dosť pokročilom stave: | |||
[[Image:druhy_futbalista1.jpg|500px]] | |||
[[Image:druhy_futbalista2.jpg|500px]] | |||
</div> | |||
<div style="background-color: #D0F0F0;"> | |||
''Štvrtok a piatok, 20. a 21. 12.2017'' | |||
Pred Vianocami sme sa dvakrát stretli s Oliverom a Martou a konečne sa nám podarilo dokončiť projekt robota, ktorý rozváža kocky na rôzne miesta podľa toho aké sú ťažké (niektoré naše kocky sú naplnené vodou, v iných je vzduch) a podľa toho, či sú tmavé (zelené, modré), alebo svetlé (červené, žlté). Svetelný senzor robota svieti červeným svetlom, preto sa mu červené kocky zdajú svetlé. | |||
Takto vyzerá výsledok: | |||
<youtube>Dc37hmVsm34</youtube> | |||
Robot sa po čiare pohybuje pomocou svetelného senzora v porte 4 a zastávky zaznamenáva pomocou svetelného senzora na porte 1. | |||
[[Image:scena.jpg|600px]] | |||
Svetlosť kocky robot zisťuje svetelným senzorom v porte 3. | |||
[[Image:nakladny_robot.jpg|600px]] | |||
Tretí motor slúži na vyklopenie nákladu: | |||
[[Image:vyklopeny_naklad.jpg|600px]] | |||
Robot zisťuje hmotnosť pomocou dotykového senzora, na ktorom je zelené koliesko: | |||
[[Image:nakladny_priestor.jpg|400px]] | |||
Program vyzerá takto: | |||
[[Image:vyklapaci_robot_s_vahou.png|650px]] | |||
Vytvorili sme si pomocný podprogram, ktorý pískne niekoľkokrát - podľa toho, akú hodnotu mu pošleme na vstup: | |||
[[Image:zapiskaj_niekolkorat.png|650px]] | |||
Preto robot zapíska 1-4 razy podľa toho, akého druhu je naložená kocka: | |||
1 - ľahká, tmavá<br> | |||
2 - ľahká, svetlá<br> | |||
3 - ťažká, tmavá<br> | |||
4 - ťažká, svetlá<br> | |||
Download: [[Media:vyklapaci_robot_s_vahou.zip|vyklapaci_robot_s_vahou.zip]] | |||
</div> |
Aktuálna revízia z 17:39, 22. december 2017
Utorok, 5.12.2017
Matej s Oliverom dokončili trezor, ostáva len overiť a doladiť program:
nový program (program2): Trezor2.zip
Dano objavoval meranie pomocou žltých meracích blokov. Vyskúšali sme nasledujúci program, ktorý zobrazuje časovač na displeji:
download: casovac_dano.zip
Martin a Gregor riešili úlohu parkovania. Robot sa pohybuje vpred popri obsadených miestach na parkovanie. Keď zbadá nejaké voľné miesto, tak ho zmeria a zistí, či je pre neho dostatočne priestranné. Ak nie, pokračuje ďalej. Keď konečne nájde vhodné miesto, tak zaparkuje.
Začali jednoduchším programom, ktorý meral hodnotu otáčkového senzora. Ak prešla cez zadanú hodnotu, tak to robot oznámil:
Download: merajotacky.zip
Na základe takejto skúsenosti potom vytvorili program pre parkovanie:
Download: parkovanie.zip
A takto vyzerá výsledok:
Marta pomaličky skúmala svoju váhu a poskladala celkom peknú priehradku aj s váhou na dne, ktorá bude dobre fungovať. Ostáva poskladať nového robota a pripojiť na neho váhu aj s priehradkou.
Želáme veselého Mikuláša! :)
Štvrtok, 7.12.2017
Dnes Marta trochu testovala pripojenie oporných koliesok na robota a Oliver podokončoval a otestoval program pre trezor: Trezor3.zip
Matej začal riešiť automatické regulovanie žalúzií pomocou robota s diaľkovým ovládním. Uvidíme, čo sa mu podarí.
Peter sa ďalej zaoberal ultrazvukovým senzorom - naprogramoval niekoľko verzií psa, ktorý sa od pána drží v správnej vzdialenosti - agilného psa, šmatlajúceho psa a flegmatického psa. :-) Ktorý bol nakoniec taký, ako sa podarilo Marte ešte v októbri.
Najskôr začal tým, že zistil ako fungujú podmienky, čiže vetvenie programu. Vytvoril program, ktorý ultrazvukovým senzorom sleduje, či vzdialenosť k nejakému predmetu nie je príliš malá - ak áno, upozorní na to zvukom, alebo príliš veľká - vtedy vydá iný zvuk. Po stlačení oranžového štvorcového tlačidla program skončí.
Download: petrov_merac.zip
Potom naprogramoval agilného psa, ktorý neobsedí a stále sa snaží pohybovať pred pánom tak, aby si udržoval primeraný odstup:
Download: petrov_agilny_pes.zip
Potom spravil psa flegmatika (ak sa pán nehýbe, tak sa nehýbe ani pes), ktorý je ale šmatľavý - pretože keď sa pán pohybuje plynule, tak pes každú chvíľku zastavuje.
Download: petrov_smatlavy_pes.zip
A nakoniec sa mu podarilo naprogramovať flegmatického psa, ktorý nebol šmatľavý - tak ako Marta v októbri:
Download: petrov_flegmaticky_pes.zip
Dano sa pokúsil vytvoriť program pre robota, ktorý by obchádzal krabicu akejkoľvek veľkosti. Aj sa mu to nakoniec s malou pomocou podarilo:
Download: danova_krabica.zip.
Musíme sa vrátiť naspäť ku kamere, arduinu a dostavať druhého futbalistu, lebo februárový turnaj sa blíži.
Utorok, 12.12.2017
Matej s Oliverom testovali dribbler, ktorý je na futbalistovi asi najnáročnejšia časť. Skúšali rôzne verzie, ale zatiaľ s výsledkom nie sme spokojní.
Ľubo, Šimon a Martin sa pustili do stavby a programovania robota zberača kocky. Robot začína otočený do náhodného smeru. Postupne sa otáča až kým ultrazvukovým senzorom nezameria kocku. K zameranej kocke sa priblíži vezme ju a dovezie ju naspäť, kde začal. Kocka sa môže nachádzať v rozličných vzdialenostiach.
Prvá verzia robota nemala vyhovujúcu konštrukciu - motor bol umiestnený vpredu a tvoril pridlhú páku a robot sa prevažoval vpred. Boli potrebné prestavby, ľahšia konštrukcia a umiestnenie motora nad nápravu - posunutie ťažiska robota tak, aby sa neprevažoval vpred.
Tu je výsledná konštrukcia:
a takto to funguje:
Program:
Download: vezmikocku.zip
Utorok, 19.12.2017
Spriateľený krúžok zo Záhorskej Bystrice nás pozval na turnaj sumo robotov, ktorý sa bude konať v januári. Nebolo treba hovoriť viac...
Matej rozobral trezor, aby mohol poskladať druhého futbalistu, nebude mať dribler, ale kicker. Už je v dosť pokročilom stave:
Štvrtok a piatok, 20. a 21. 12.2017
Pred Vianocami sme sa dvakrát stretli s Oliverom a Martou a konečne sa nám podarilo dokončiť projekt robota, ktorý rozváža kocky na rôzne miesta podľa toho aké sú ťažké (niektoré naše kocky sú naplnené vodou, v iných je vzduch) a podľa toho, či sú tmavé (zelené, modré), alebo svetlé (červené, žlté). Svetelný senzor robota svieti červeným svetlom, preto sa mu červené kocky zdajú svetlé.
Takto vyzerá výsledok:
Robot sa po čiare pohybuje pomocou svetelného senzora v porte 4 a zastávky zaznamenáva pomocou svetelného senzora na porte 1.
Svetlosť kocky robot zisťuje svetelným senzorom v porte 3.
Tretí motor slúži na vyklopenie nákladu:
Robot zisťuje hmotnosť pomocou dotykového senzora, na ktorom je zelené koliesko:
Program vyzerá takto:
Vytvorili sme si pomocný podprogram, ktorý pískne niekoľkokrát - podľa toho, akú hodnotu mu pošleme na vstup:
Preto robot zapíska 1-4 razy podľa toho, akého druhu je naložená kocka:
1 - ľahká, tmavá
2 - ľahká, svetlá
3 - ťažká, tmavá
4 - ťažká, svetlá
Download: vyklapaci_robot_s_vahou.zip