Denníček - december 2019: Rozdiel medzi revíziami

Zo stránky Robotický krúžok
Skočit na navigaci Skočit na vyhledávání
Bez shrnutí editace
Bez shrnutí editace
 
(3 medziľahlé úpravy od jedného ďalšieho používateľa nie sú zobrazené)
Riadok 93: Riadok 93:




Jankin Otto:
Jankin rúžový a Romankin žltý Otto:


[[Image:Jankin_Otto.jpg|500px]]
[[Image:Jankin_Otto.jpg|500px]]
[[Image:dvaja.jpg|500px]]
Pripravení na vianočnú besiedku: [[Image:traja.jpg|150px]]
A tu je náš upravený program, v ktorom je aj koleda (už 2x zopakovaná a zrýchlená) a pridali sme, že na kláves M prestane hrať melódiu:
[[Media:otto_v4_nas.ino|otto_v4_nas.ino]]


=== 2. kolo turnaja ťahačov ===
=== 2. kolo turnaja ťahačov ===
Riadok 110: Riadok 118:


<youtube>hHR7IgRP3Dk</youtube>
<youtube>hHR7IgRP3Dk</youtube>
----
[[Image:zlta_ponorka1.jpg|400px]]
[[Image:zlta_ponorka2.jpg|400px]]
Veselé Vianoce!
[[Image:Slavkin_vianocny_Otto.jpg|500px]]

Aktuálna revízia z 06:45, 20. december 2019

So Slávkou sa nám konečne podarilo vyriešiť všetky drobné prekážky a poskladať robota Otta:

Slavkin Otto.jpg

Program pre robota Otta aj so zapojením pinov a návodom k programu je na stránke (DT)2.

Na jeho ovládanie cez BlueTooth alebo USB potrebujeme na PC nejaký terminálový program, napríklad Putty. Downloadneme si inštalačku pre 64-bitové počítače a po nainštalovaní otvoríme program Putty. Po otvorení Putty treba zaškrtnúť "Serial", a nastaviť komunikačnú rýchlosť na 9600 a port (napr. COM3). Číslo portu zistíme tak, že sa pozrieme do "Device Manager-a" - v slovenskej verzii Windows sa volá "Správca zariadení". Tam pod nadpisom "Ports (COM & LPT)" po rozkliknutí nájdeme USB-Serial a zodpovedajúci port. Na obrázku je to COM4:

Usb-serial.png

Ak tam nie je, tak treba doinštalovať ovládače (na počítači s Windows 10, ktorý je na Internete by sa po zapojení Arduina do USB mali ovládače nainštalovať automaticky).

Mišo dokončil upgrade svojho MoKraRoSa na verziu 2:

Misov MoKraRoSa.jpg

Predvianocna sutaz 1.jpg

Predvianocna sutaz 2.jpg

Projekt koleda

Vianočná pesnička (Jingle Bells v G-dur): noty

Prepísané do tónov:

d4,h4,a4,g4,d2,d4,d8,d8,d4,h4,a4,g4,e2,e4,e4,e4,C4,h4,a4,fis2,fis4,fis4,D4,D4,C4,a4,h1,d4,h4,a4,g4,d2,d4,d8,d8,d4,h4,a4,g4,e2,e4,e4,e4,C4,h4,a4,D4,D4,D4,D4,E4,D4,C4,A4,G1,h4,h4,h2,h4,h4,h2,h4,D4,g4,g8,a8,h2,h4,p4,C4,C4,C4,C8,C8,C4,h4,h4,h8,h8,h4,a4,a4,h4,a2,D2,h4,h4,h2,h4,h4,h2,h4,D4,g4,g8,a8,h2,h4,p4,C4,C4,C4,C8,C8,C4,h4,h4,h8,h8,D4,D4,C4,a4,g2,G4,p4

pomocou prekladovej stránky preložené:

121, 130, 128, 126, 171, 121, 71, 71, 121, 130, 128, 126, 173, 123, 123, 123, 131, 130, 128, 175, 125, 125, 133, 133, 131, 128, 230, 121, 130, 128, 126, 171, 121, 71, 71, 121, 130, 128, 126, 173, 123, 123, 123, 131, 130, 128, 133, 133, 133, 133, 135, 133, 131, 140, 238, 130, 130, 180, 130, 130, 180, 130, 133, 126, 76, 78, 180, 130, 149, 131, 131, 131, 81, 81, 131, 130, 130, 80, 80, 130, 128, 128, 130, 178, 183, 130, 130, 180, 130, 130, 180, 130, 133, 126, 76, 78, 180, 130, 149, 131, 131, 131, 81, 81, 131, 130, 130, 80, 80, 133, 133, 131, 128, 176, 138, 149

a toto treba pridať do programu:

// koleda
const uint8_t melodia6[] PROGMEM = { 121, 130, 128, 126, 171, 121, 71, 71, 121, 130, 128, 126, 173, 123, 
        123, 123, 131, 130, 128, 175, 125, 125, 133, 133, 131, 128, 230, 121, 130, 128, 126, 171, 121, 
        71, 71, 121, 130, 128, 126, 173, 123, 123, 123, 131, 130, 128, 133, 133, 133, 133, 135, 133, 
        131, 140, 238, 130, 130, 180, 130, 130, 180, 130, 133, 126, 76, 78, 180, 130, 149, 131, 131, 
        131, 81, 81, 131, 130, 130, 80, 80, 130, 128, 128, 130, 178, 183, 130, 130, 180, 130, 130, 
        180, 130, 133, 126, 76, 78, 180, 130, 149, 131, 131, 131, 81, 81, 131, 130, 130, 80, 80, 
        133, 133, 131, 128, 176, 138, 149 };

na tomto riadku len pridať posledné číselko (116), lebo v pesničke je 116 nôt:

uint16_t dlzka_melodia[] = {0, 386, 26, 281, 217, 36, 116 };

a potom pridať riadok

else if (cislo == 6) current_note = melodia6;

za riadok

else if (cislo == 5) current_note = melodia5;

a v choreografiách potom už môžete štartovať aj 6. pesničku, takýmto riadkom:

1 11 6

ak chcete pridať aj nejaký kláves, pomocou ktorého sa dá pesnička otestovať (nechať priamo zahrať), tak pridajte riadok:

else if (z == '%') zahraj_melodiu(6);

za riadok

else if (z == '!') zahraj_melodiu(5);

dajte vedieť, či sa podarilo. :)


Jankin rúžový a Romankin žltý Otto:

Jankin Otto.jpg

Dvaja.jpg

Pripravení na vianočnú besiedku: Traja.jpg

A tu je náš upravený program, v ktorom je aj koleda (už 2x zopakovaná a zrýchlená) a pridali sme, že na kláves M prestane hrať melódiu:

otto_v4_nas.ino

2. kolo turnaja ťahačov

Tahac2 1.jpg

Tahac2 2.jpg

Tahac2 3.jpg

Tahac2 4.jpg

Tahac2 5.jpg


Zlta ponorka1.jpg

Zlta ponorka2.jpg

Veselé Vianoce!

Slavkin vianocny Otto.jpg