Dennícek - marec 2023: Rozdiel medzi revíziami
Bez shrnutí editace |
Bez shrnutí editace |
||
(10 medziľahlých úprav od 2 ďalších používateľov nie je zobrazených) | |||
Riadok 15: | Riadok 15: | ||
Lukáš doniesol nového humanoida zo svojej stavebnice LEGO Mindstorms a Nela sa hneď inšpriovala a stavia ho zo Spike Prime: | Lukáš doniesol nového humanoida zo svojej stavebnice LEGO Mindstorms a Nela sa hneď inšpriovala a stavia ho zo Spike Prime: | ||
[[Image:nela_stavia_humanoida.jpg| | [[Image:nela_stavia_humanoida.jpg|600px]] | ||
[[Image:nelin_novy_humanoid.jpg| | [[Image:nelin_novy_humanoid.jpg|600px]] | ||
Michal a Benjamín vyriešili ďalšiu úlohu na Robotickú ligu, riešenia | Michal a Benjamín vyriešili ďalšiu úlohu na Robotickú ligu, riešenia | ||
Riadok 24: | Riadok 24: | ||
Katka pracovala s mikrofón pripojenom k Arduinu, Tonko už pomaly dokončil svoju zvonkohru, pracovalo sa ďalej aj na trolejbuse a Bruno, Mišo a Matej usilovne riešili nové zadanie Robotickej ligy. | Katka pracovala s mikrofón pripojenom k Arduinu, Tonko už pomaly dokončil svoju zvonkohru, pracovalo sa ďalej aj na trolejbuse a Bruno, Mišo a Matej usilovne riešili nové zadanie Robotickej ligy. | ||
</div><div style="background-color: #DDFFFF;"> | </div><div style="background-color: #DDFFFF;"> | ||
'' | ''10.3.''<br> | ||
Juraj vymodeloval sachovu figurku v Blenderi: | Juraj vymodeloval sachovu figurku v Blenderi: | ||
[[Image:figurka_juraj.png]] [[Image:figurky_juraj.jpg| | [[Image:figurka_juraj.png|400px]] [[Image:figurky_juraj.jpg|300px]] | ||
Download: [[Media:figurka.zip|figurka.zip]] | Download: [[Media:figurka.zip|figurka.zip]] | ||
Riadok 48: | Riadok 48: | ||
Treba použiť PyBricks! | Treba použiť PyBricks! | ||
<youtube> | <youtube>e2PNZ9Ro2L4</youtube> <youtube>8mGTl-3KMDM</youtube> | ||
Tonko konečne dokončil svoju hraciu skrinku s tanečníčkou, hurá! | Tonko konečne dokončil svoju hraciu skrinku s tanečníčkou, hurá! | ||
Riadok 54: | Riadok 54: | ||
[[Image:hraci_strojcek.jpg|800px]] | [[Image:hraci_strojcek.jpg|800px]] | ||
<youtube> | <youtube>iLVw0J1VzyU</youtube> | ||
Trolejbus bol vylepšený na ďalšiu úroveň | Trolejbus bol vylepšený na ďalšiu úroveň | ||
<youtube> | <youtube>36VpgHkCW-g</youtube> | ||
Matej s Barborou vyriešili úlohu 2. kola, ktorú zverejníme po termíne na odovzdanie. | Matej s Barborou vyriešili úlohu 2. kola, ktorú zverejníme po termíne na odovzdanie. | ||
Riadok 64: | Riadok 64: | ||
No a Bruno... ten využil zrýchlovací mechanizmus na poklonenie panáčika... | No a Bruno... ten využil zrýchlovací mechanizmus na poklonenie panáčika... | ||
<youtube> | <youtube>OS5QF-j8EhE</youtube> | ||
Mišov stopár v4: | |||
[[Image:stopar1.jpg|250px]] [[Image:stopar2.jpg|250px]] [[Image:stopar3.jpg|250px]] [[Image:stopar4.jpg|250px]] [[Image:stopar5.jpg|250px]] | |||
Download: [[Media:stopar4.zip|STL súbory a inštrukcie k V4]] | |||
</div><div style="background-color: #FFFFDD;"> | |||
''17.3.''<br> | |||
Matej by chcel zostrojiť mechanickú kalkulačku a tak pripravuje komponenty. | |||
Tu je mechanický prevod 1:10: | |||
<youtube>1wJqQtaQfDk</youtube> | |||
A tu je diferenciálová sčítačka: | |||
[[Image:matejova_diferencialova_scitacka.jpg|500px]] | |||
Šimon dokončil svoj model so spomaľovacím prevodom a zistil, že spomaľuje presne 9x. Tu je ukážka a vysvetlenie ako to funguje: | |||
<youtube>RlyH2fEGtXc</youtube> | |||
Martin, Mišo a Janko usilovne pracujú na futbalistoch... | |||
[[Image:pracuje_sa_na_futbale.jpg|700px]] | |||
Máme už aj branky: | |||
[[Image:branky_na_futbal.jpg|600px]] | |||
Juraj s Tadeášom vyrobili krásnu hru s autíčkom, ktoré sa musí vyhýbať medzi náhodne sa pohybujúcou cestou... | |||
[[Image:hra_formula_juraj_a_tadeas.jpg|600px]] | |||
<youtube>tuc1HO1D-fg</youtube> | |||
Filip dokončil svoju hru s lanovkou: | |||
<youtube>-4U2URT4a5k</youtube> | |||
A svoj model vytvoril v softvéri Stud.io, takže si ho každý môže zostrojiť: | |||
[[Image:filipova_lanovkova_hra.png|700px]] | |||
Download: [[Media:filipova_lanovkova_hra.zip|filipova_lanovkova_hra.zip]] (Stud.io projekt) | |||
</div> | |||
<div style="background-color: #EEFFEE;"> | |||
''24.3.''<br><br> | |||
Dnes bolo na krúžku rušno, ale zachytili sme len zopár záberov... | |||
[[Image:mat_form.png|700px]] | |||
Download: [[Media:mat_form.zip|mat_form.zip]] | |||
[[Image:mat_form_vytlacena.jpg|700px]] | |||
[[Image:praca_na_futbale_pokracuje.jpg|500px]] | |||
Pridávam aj Mišove obrázky z domáceho vývoja robota: | |||
[[Image:podvozok_futbal_nepodarena_verzia.jpg|500px]] | |||
[[Image:podvozok_futbal_zhora.jpg|500px]] | |||
[[Image:podvozok_futbal_zboku1.jpg|500px]] | |||
[[Image:podvozok_futbal_zboku2.jpg|500px]] | |||
[[Image:podvozok_futbal_plan.jpg|500px]] | |||
Šimon a Tonko: | |||
<youtube>0y4qZBtmnfk</youtube> | |||
Nelka a Lukáš: | |||
<youtube>eScxj0PDI2o</youtube> | |||
Filip: | |||
<youtube>lR_6mNRe4Z4</youtube> | |||
</div> | |||
<div style="background-color: #FFEEFF;"> | |||
''31.3.''<br><br> | |||
[[Image:kvet.jpg|600px]] | |||
Michal a Benjamín sa pasovali s riešením robotickej ligy. Najťažšie bolo prísť na to, že udalosť "pressed" nenastáva, ak je tlačidlo už pri štarte programu stlačené. | |||
<youtube>THUeOBImPxE</youtube> | |||
Nakoniec sa im to ale celkom pekne podarilo, aha: [https://liga.robotika.sk/?page=solution&id-assignment=93&id-team=225 riešenie Robotickej ligy - kvet]. | |||
Odovdzali sme aj [https://liga.robotika.sk/?page=solution&id-assignment=93&id-team=226 rozprašovač krúp]. | |||
Nelka objavila pásy: | |||
<youtube>6SVvURfdCmg</youtube> | |||
Matej s Barborou stavajú a programujú meranie dĺžky roka, Katka študuje Arduino, Šimon a Tonko vylepšujú svoju hru, Matúš robil automatické spúšťanie palíc na trolejbuse, prebieha intenzívna príprava na RoboCup a Stano objavil zrýchľovacie prevody... | |||
<youtube>2TS4hxImslo</youtube> | |||
</div> | </div> |
Aktuálna revízia z 11:01, 2. apríl 2023
3.3.
Mišo sa prišiel pochváliť svojím terenným autom:
Filip stavia model pre novú hru:
Lukáš doniesol nového humanoida zo svojej stavebnice LEGO Mindstorms a Nela sa hneď inšpriovala a stavia ho zo Spike Prime:
Michal a Benjamín vyriešili ďalšiu úlohu na Robotickú ligu, riešenia oboch zajačích úloh sú tu: Robotická liga - 1. kolo - zajace a tigrie riešenie je tu: Robotická liga - 1. kolo - tigre.
Katka pracovala s mikrofón pripojenom k Arduinu, Tonko už pomaly dokončil svoju zvonkohru, pracovalo sa ďalej aj na trolejbuse a Bruno, Mišo a Matej usilovne riešili nové zadanie Robotickej ligy.
10.3.
Juraj vymodeloval sachovu figurku v Blenderi:
Download: figurka.zip
Tonko vymodeloval MOLA MOLA STATUE
Download: Mola Mola.zip
Futbalisti merali a testovali:
Lukáš znovu priniesol svojho humanoida zo stavebnice Mindstorms Inventor a Nela k nemu zostrojila kópiu zo Spike Prime:
Podarilo sa nám prísť na to, ako do Spike Prime nahrať firmware pre Mindstorms Inventor aj ako sa dá vrátiť verzia Spike 3 naspäť na verziu 2! Treba použiť PyBricks!
Tonko konečne dokončil svoju hraciu skrinku s tanečníčkou, hurá!
Trolejbus bol vylepšený na ďalšiu úroveň
Matej s Barborou vyriešili úlohu 2. kola, ktorú zverejníme po termíne na odovzdanie.
No a Bruno... ten využil zrýchlovací mechanizmus na poklonenie panáčika...
Mišov stopár v4:
Download: STL súbory a inštrukcie k V4
17.3.
Matej by chcel zostrojiť mechanickú kalkulačku a tak pripravuje komponenty. Tu je mechanický prevod 1:10:
A tu je diferenciálová sčítačka:
Šimon dokončil svoj model so spomaľovacím prevodom a zistil, že spomaľuje presne 9x. Tu je ukážka a vysvetlenie ako to funguje:
Martin, Mišo a Janko usilovne pracujú na futbalistoch...
Máme už aj branky:
Juraj s Tadeášom vyrobili krásnu hru s autíčkom, ktoré sa musí vyhýbať medzi náhodne sa pohybujúcou cestou...
Filip dokončil svoju hru s lanovkou:
A svoj model vytvoril v softvéri Stud.io, takže si ho každý môže zostrojiť:
Download: filipova_lanovkova_hra.zip (Stud.io projekt)
24.3.
Dnes bolo na krúžku rušno, ale zachytili sme len zopár záberov...
Download: mat_form.zip
Pridávam aj Mišove obrázky z domáceho vývoja robota:
Šimon a Tonko:
Nelka a Lukáš:
Filip:
31.3.
Michal a Benjamín sa pasovali s riešením robotickej ligy. Najťažšie bolo prísť na to, že udalosť "pressed" nenastáva, ak je tlačidlo už pri štarte programu stlačené.
Nakoniec sa im to ale celkom pekne podarilo, aha: riešenie Robotickej ligy - kvet.
Odovdzali sme aj rozprašovač krúp.
Nelka objavila pásy:
Matej s Barborou stavajú a programujú meranie dĺžky roka, Katka študuje Arduino, Šimon a Tonko vylepšujú svoju hru, Matúš robil automatické spúšťanie palíc na trolejbuse, prebieha intenzívna príprava na RoboCup a Stano objavil zrýchľovacie prevody...