Dennícek - marec 2023
3.3.
Mišo sa prišiel pochváliť svojím terenným autom:
Filip stavia model pre novú hru:
Lukáš doniesol nového humanoida zo svojej stavebnice LEGO Mindstorms a Nela sa hneď inšpriovala a stavia ho zo Spike Prime:
Michal a Benjamín vyriešili ďalšiu úlohu na Robotickú ligu, riešenia oboch zajačích úloh sú tu: Robotická liga - 1. kolo - zajace a tigrie riešenie je tu: Robotická liga - 1. kolo - tigre.
Katka pracovala s mikrofón pripojenom k Arduinu, Tonko už pomaly dokončil svoju zvonkohru, pracovalo sa ďalej aj na trolejbuse a Bruno, Mišo a Matej usilovne riešili nové zadanie Robotickej ligy.
10.3.
Juraj vymodeloval sachovu figurku v Blenderi:
Download: figurka.zip
Tonko vymodeloval MOLA MOLA STATUE
Download: Mola Mola.zip
Futbalisti merali a testovali:
Lukáš znovu priniesol svojho humanoida zo stavebnice Mindstorms Inventor a Nela k nemu zostrojila kópiu zo Spike Prime:
Podarilo sa nám prísť na to, ako do Spike Prime nahrať firmware pre Mindstorms Inventor aj ako sa dá vrátiť verzia Spike 3 naspäť na verziu 2! Treba použiť PyBricks!
Tonko konečne dokončil svoju hraciu skrinku s tanečníčkou, hurá!
Trolejbus bol vylepšený na ďalšiu úroveň
Matej s Barborou vyriešili úlohu 2. kola, ktorú zverejníme po termíne na odovzdanie.
No a Bruno... ten využil zrýchlovací mechanizmus na poklonenie panáčika...
Mišov stopár v4:
Download: STL súbory a inštrukcie k V4
17.3.
Matej by chcel zostrojiť mechanickú kalkulačku a tak pripravuje komponenty. Tu je mechanický prevod 1:10:
A tu je diferenciálová sčítačka:
Šimon dokončil svoj model so spomaľovacím prevodom a zistil, že spomaľuje presne 9x. Tu je ukážka a vysvetlenie ako to funguje:
Martin, Mišo a Janko usilovne pracujú na futbalistoch...
Máme už aj branky:
Juraj s Tadeášom vyrobili krásnu hru s autíčkom, ktoré sa musí vyhýbať medzi náhodne sa pohybujúcou cestou...
Filip dokončil svoju hru s lanovkou:
A svoj model vytvoril v softvéri Stud.io, takže si ho každý môže zostrojiť:
Download: filipova_lanovkova_hra.zip (Stud.io projekt)
24.3.
Dnes bolo na krúžku rušno, ale zachytili sme len zopár záberov...
Download: mat_form.zip
Pridávam aj Mišove obrázky z domáceho vývoja robota:
Šimon a Tonko:
Nelka a Lukáš:
Filip:
31.3.
Michal a Benjamín sa pasovali s riešením robotickej ligy. Najťažšie bolo prísť na to, že udalosť "pressed" nenastáva, ak je tlačidlo už pri štarte programu stlačené.
Nakoniec sa im to ale celkom pekne podarilo, aha: riešenie Robotickej ligy - kvet.
Odovdzali sme aj rozprašovač krúp.
Nelka objavila pásy:
Matej s Barborou stavajú a programujú meranie dĺžky roka, Katka študuje Arduino, Šimon a Tonko vylepšujú svoju hru, Matúš robil automatické spúšťanie palíc na trolejbuse, prebieha intenzívna príprava na RoboCup a Stano objavil zrýchľovacie prevody...